Experimental studies of rail grinding modes using a new high-speed electric drive

OBRABOTKAMETALLOV Vol. 26 No. 3 2024 75 TECHNOLOGY Multimodal Network // International Conference on Advances in Design, Materials, Manufacturing and Surface Engineering for Mobility. SAE Technical Paper. – SAE International, 2022. – DOI: 10.4271/2022-28-0560. 7. Investigating the eff ect of grinding time on high-speed grinding of rails by a passive grinding test machine / P. Liu, W. Zou, J. Peng, F. Xiao // Micromachines. – 2022. – Vol. 13 (12). – P. 2118. – DOI: 10.3390/ mi13122118. 8. Ильиных А.С. Скоростное шлифование рельсов в пути // Мир транспорта. – 2011. – № 3. – С. 56–61. 9. Хвостиков А.С. Повышение эффективности скоростного шлифов ания рельсов в пути // Современные наукоемкие технологии. – 2023. – № 5. – С. 30–35. 10. Тауберт М., Пюшель А. Скоростное шлифование рельсов // Железные дороги мира. – 2010. – № 7. – С. 31–33. 11. Experimental observation of tool wear in rotary ultrasonic machining of advanced ceramics / W. Zenga, Z. Lib, Z. Peib, C. Treadwell // International Journal of Machine Tools and Manufacture. – 2005. – Vol. 45 (12– 13). – P. 1468–1473. 12. Doman D., Warkentin A., Bauer R. A survey of recent grinding wheel topography models // International Journal of Machine Tools and Manufacture. – 2006. – Vol. 46. – P. 343–352. – DOI: 10.1016/j.ijmachtools.2005.05.013. 13. Островский В.И. Теоретические основы процесса шлифования. – Л.: ЛГУ, 1981. – 143 с. 14. Koshin A.A., Chaplygin B.A., Isakov D.V. Adequacy of the operating conditions of abrasive grains // Russian Engineering Research. – 2011. – Vol. 31 (12). – P. 1221–1226. 15. Экспериментальные исследования режимов скоростного шлифования рельсов / А.С. Ильи ных, А.С. Пикалов, В.К. Милорадович, М.С. Галай // Обработка металлов (техноло гия, оборудование, инструменты). – 2023. – Т. 25, № 3. – С. 19–35. – DOI: 10.17212/1994-6309-2023-25.3-19-35. 16. Повышение производительности рельсошлифовальных поездов методом скоростного шлифования / А.С. Ильиных, А.С. Пикалов, М.С. Галай, В.К. Милорадович // Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Технические науки. – 2022. – № 4 (216). – С. 46–56. – DOI: 10.1721 3/15603644202244656. 17. Особенности формирования технологического процесса плоского шлифования торцом круга при упругой подвеске шлифовальной головки / А.С. Ильиных, В.А. Аксенов, М.С. Галай, А.В. Матафонов // Вестник Пермского национального исследовательского политехнического университета. Машиностроение, материаловедение. – 2016. – Т. 18, № 4. – C. 34–47. – DOI: 10.15593/2224-9877/2016.4.03. 18. A laboratory demonstration of rail grinding and analysis of running roughness and wear / M. Mesaritis, M. Shamsa, P. Cuervo, J. Santa, A. Toro, M. Marshall, R. Lewis // Wear. – 2020. – Vol. 456–457. – DOI: 10.1016/j.wear.2020.203379. 19. Satoh Y., Iwafuchi K. Eff ect of rail grinding on rolling contact fatigue in railway rail used in conventional line in Japan // Wear. – 2008. – Vol. 265 (9–10). – P. 1342–1348. – DOI: 10.1016/j.wear.2008.02.036. 20. Modelling and simulation of the grinding force in rail grinding that considers the swing angle of the grinding stone / K. Zhou, H. Ding, S. Zhang, J. Guo, Q. Liu, W. Wang // Tribology International. – 2019. – Vol. 137. – P. 274–288. – DOI: 10.1016/j.triboint.2019.05.012. 21. Ильиных А.С., Милорадович В.К., Галай М.С. Исследование влияния компонентов абразивного инструмента на его эксплуатационные свойства при скоростном шлифовании рельсов // Известия высших учебных заведений. Северо-Кавказский регион. Технические науки. – 2023. – № 3. – С. 28–37. – DOI: 10.17213/1560-3644-2023-3-28-37. Конфликт интересов Авторы заявляют об отсутствии конфликта интересов. © 2024 Авторы. Издательство Новосибирского государственного технического университета. Эта статья доступна по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0).

RkJQdWJsaXNoZXIy MTk0ODM1