Obrabotka Metallov 2021 Vol. 23 No. 3
ОБРАБОТКА МЕТАЛЛОВ Том 23 № 3 2021 172 МАТЕРИАЛЫ РЕДАКЦИИ с учетом специфики компании . Стратегическое планирование опирается на свод правил и процедур , содержащих серию методов , использование которых позволяет руководите - лям компаний обеспечить быстрое реагирование на изменение внешней конъюнктуры . К таким методам относятся : стратегическое сегментирование ; решение проблем в ре - жиме реального времени ; диагностика стратегической готовности к работе в условиях будущего ; разработка общего плана управления ; планирование предпринимательской позиции фирмы ; стратегическое преобразование организации . Процесс стратегического планирования представлен в виде замкнутого цикла , состоящего из девяти последова - тельных этапов , каждый из которых представляет собой логическую последовательность мероприятий , обеспечивающих динамику развития системы . Результатом разработанной автором методики стратегического планирования является предложение перехода к « ин - терактивному стратегическому менеджменту », который в своей концептуальной основе ориентируется на творческий потенциал всего коллектива и изыскание путей его постро - ения на базе оперативного преодоления ускоряющихся изменений , возрастающей орга - низационной сложности и непредсказуемой изменяемости внешнего окружения . Это же авторское резюме на английском языке A considerable part of innovative plans concerning implementation of developments with underlying novelties either do not reach the implementing stage, or in fact yield less bene fi t than anticipated. One of the reasons of such failures is the fact that the manager lacks real tools for planning, evaluating and controlling innovations. The article brings forward the mechanism for a strategic planning of a company, based on the analysis of both inner company’s resources, and outer competitive strength, as well as on searching ways of using external opportunities with account taken of the company’s speci fi c character. Strategic planning is based on a code of regulations and procedures containing a series of methods, the use of which makes it possible for company’s manager to ensure prompt measures of reaction to outer business environment changes. Such methods include: strategic segmentation; solving problems in real-time mode; diagnostics of strategic readiness to operate in the context of the future; working out a general plan of management; planning of the business position of the fi rm; strategic transformation of the company. Strategic planning process is presented as a closed cycle consisting of 9 successive stages, each of them represents a logical sequence of measures ensuring the dynamics of system development. The developed by the author strategic planning methods result in the recommendation to proceed to “interactive strategic management” which is conceptually based on the constructive potential of the collective body, on searching ways of its building on the basis of effective overcoming accelerating changes, increasing organizational complexity, and unpredictable changeability of the environment. Пример структурированного авторского резюме из иностранного журнала в Scopus Purpose: Because of the large and continuous energetic requirements of brain function, neurometabolic dysfunction is a key pathophysiologic aspect of the epileptic brain.Additionally, neurometabolic dysfunction has many self-propagating features that are typical of epileptogenic processes, that is, where each occurrence makes the likelihood of further mitochondrial and
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTk0ODM1